HTML

Gondolat

"Igézve álltam, soká, csöndesen, És percek mentek, ezredévek jöttek, - Egyszerre csak megfogtad a kezem, S alélt pilláim lassan felvetődtek, És éreztem: szívembe visszatér, És zuhogó, mély zenével ered meg, Mint zsibbadt erek útjain a vér, A földi érzés: mennyire szeretlek" .... Tóth Árpád ....

Hozzánk szóltak

  • Ingrid: @csenga: Kedves Gabi, Nagyon köszönjük, hogy ránk gondoltál! Viszont kívánok boldog és csodálatos... (2015.01.05. 08:52) Élmények
  • bálintandi: Kedves Ingrid! Hej de hiányoztak ezek és ehhez hasonló írásaid. KÖSZÖNÖM, hogy visszatértél!!!! :) (2013.11.04. 11:43) Jól szeretni...
  • melindat: Értem :), és megértem! (2013.11.01. 22:07) A csend időszakából
  • Ingrid: @csenga: Bocsánat, csak most vettem észre a kommenteket... Örülök a visszajelzésnek és jól is esik... (2013.09.29. 17:39) A Füvészkert démonjai
  • ßóbita: Gyönyörű lett! (2013.01.21. 22:08) És eltelt 5 év...

És még...

veg.jpg

mac.png

2007.11.06. 18:04 Ingrid

Szülés után fitten

Fontosnak tartom írni a témáról, mert már megtapasztaltam és tudom, hogy milyen nagy jelentősége van az állóképességnek a terhesség alatt, szülés közben és a baba körüli teendők elvégzésénél. És összekapcsolva a kellemest a hasznossal, az sem elhanyagolható, ha nem nézünk ki úgy, mint egy túlexponált bölény.
A szülés utáni fittség titka még a terhesség alatti mozgásban és egészséges táplálkozásban rejlik. Szülés után sportolásra nemigen van lehetőség, de a kisbaba mindent megtesz azért, hogy az anyuka ne érezze magát eltunyultnak. Nálunk legalábbis ez így zajlik. Heléna szereti, ha kényeztetjük és ebbe az is bele tartozik, hogy sétálunk vele, a karunkban ringatjuk és mindeközben érzi a közelségünket. Az első hetekben ez teljesen normális, hiszen a baba mindent szeret, ami a méhen belüli életére emlékezteti. Hallja a szívverésem, érzi a biztonságos ölelő karokat, és ugyanúgy ringatózik, mint amikor az anyaméhben élte át a mindennapi mozgást, tornát.
Tehát, ha nem is lehet sportolni szoptatás alatt, mozogni akkor is lehet a babával, akit amíg álomba ringatunk az alakunkat is formáljuk. Ezt Bogyóapu "fedezte" fel, amikor figyelemmel kísérte Heléna altatását, amint éppen egyik kedvenc zenénkre ringattam.
Az evésben is segít a baba, mert az is megoldható, hogy többször együnk keveset, ahogyan azt több táplálkozáskutató is tanácsolja. A baba mellett nem is lehet akkor enni, amikor akarunk, így ez úgy oldható meg, hogy amikor van egy kis időnk, akkor bekapunk pár falatot, és legközelebb, amikor akad időnk, ismét.
Az édességet el lehet felejteni, csokit nem is ajánlatos szoptatás alatt enni. A folyadékbevitel pedig egyszerűen működik, mert ilyenkor a szervezet rengeteget kíván és a legjobb szomjoltó a víz. Napi két liter elfogyasztása a szoptatások mellett igazán nem okoz gondot.
Ezek mellett a feltételek mellett nagyon könnyen megy a fittség megőrzése és az alak visszanyerése. Mindkettő fontos. Előző a babának és az állóképességnek tesz jót, a másik pedig a léleknek.

7 komment

Címkék: egészség


A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanos.blog.hu/api/trackback/id/tr14994316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.11.06. 21:25:21

Irigykedem!!! Nem sárgán, túúúúdod!:-)) Barátságból!

maze 2007.11.07. 09:05:27

Ja, ennyi az egész? : )
Nekem 4 kilós súlyzóm van, mégse hizem, hogy 1 hónap alatt lemenne a maradék súlyfeleslegem [12 kg]

PM · http://www.pocakos.freeblog.hu 2007.11.07. 14:06:02

Egy dolgot még hozzátennék :) A megelőzés: nem kell elengedni magunkat a pocakosság alatt \\\"mertúgyiskismamákvagyunk\\\" :) Persze alkat kérdése is.

Off: Maze Te a fórumos Maze vagy? akkor ezek szerint innen tudtál a blogomról? :)

Evarga 2007.11.07. 15:01:12

Szia Ingrid!
Nagyon jól nézel ki! És Heléna is tüneményes! A karizmok erősödése pedig nálam is elkezdődött:)

boribon 2007.11.07. 21:13:18

Az én kislányom már 3 hónapos, és valóban nagyon szépen megizmosodott a karom... de csak az egyik. Történetesen a jobb, mert valamiért nekem úgy esik kézre hurcolni őt, hogy oda esik a súlya. Úgyhogy most már látványosan felemás karú vagyok. :-)
Egyébként nagyon szépek, csinosak vagytok a kislányoddal!

Ingrid 2007.11.08. 12:44:23

Aranyosak vagytok, köszönöm a kommenteket.

PM: nem akartam ennyire kioktató lenni, de igazad van, ezt is hozzá kell tenni a "recepthez".

Maze, sajnálom a 12 kilót, hogy hoztad össze? :) Szerintem ha rajtam annyi felesleg maradt volna szülés után, akkor Heléna azt is ledolgoztatta volna! :) Nagyon ügyes kis fitnesstréner a lányom. A jóga ehhez képest semmi, és amikor fitnessbe jártam, akkor az lazulás volt :)))))

maze 2007.11.08. 14:25:20

valahogy 25 "ugrott rám". Mondjuk előtte nem voltam túl nagydarab és a baba miatt kezdtem el rendszeresen és odafigyelve enni, amitől hízni kezdtem, de most is csak a hasam durva, azt meg a császárra fogom. És 13-tól már megszabadulztam, pedig semmit nem tettem érte [és azt hiszem, még mindig van 1 kis víz is rajtam].

::off::
PM: igen, a fórumos és nem, nem innen :) sima freeblog főoldal rákattintás volt ;)
::on::
süti beállítások módosítása