HTML

Gondolat

"Igézve álltam, soká, csöndesen, És percek mentek, ezredévek jöttek, - Egyszerre csak megfogtad a kezem, S alélt pilláim lassan felvetődtek, És éreztem: szívembe visszatér, És zuhogó, mély zenével ered meg, Mint zsibbadt erek útjain a vér, A földi érzés: mennyire szeretlek" .... Tóth Árpád ....

Hozzánk szóltak

  • Ingrid: @csenga: Kedves Gabi, Nagyon köszönjük, hogy ránk gondoltál! Viszont kívánok boldog és csodálatos... (2015.01.05. 08:52) Élmények
  • bálintandi: Kedves Ingrid! Hej de hiányoztak ezek és ehhez hasonló írásaid. KÖSZÖNÖM, hogy visszatértél!!!! :) (2013.11.04. 11:43) Jól szeretni...
  • melindat: Értem :), és megértem! (2013.11.01. 22:07) A csend időszakából
  • Ingrid: @csenga: Bocsánat, csak most vettem észre a kommenteket... Örülök a visszajelzésnek és jól is esik... (2013.09.29. 17:39) A Füvészkert démonjai
  • ßóbita: Gyönyörű lett! (2013.01.21. 22:08) És eltelt 5 év...

És még...

veg.jpg

mac.png

2007.02.16. 15:29 Ingrid

Tervezgetés

Ha egy nő fekvésre van ítélve, ráadásul egy rég áhított babát vár, akkor mi mást tehet, mint tervezget és álmodozik.
Én úgy gondoltam, hogy szakítva a hagyományokkal és a negatív energiákkal (lásd. nem szólok senkinek semmit, nem tervezek, nem merek a 12. hétig...) aktívan beleélem magam a babavárás örömeibe.
Fel is nyitottam pár weboldalt, étkezési tanácsokat olvastam, kiszámítottam a szülés várható időpontját, a baba horoszkópját, a kettőnk kapcsolatát horoszkóp-ügyben, és még sok-sok mindent, ami egy tudatos kismamának az eszébe juthat.
Maradva a negatív energiás témánál, borzasztón zavaró, és főleg az idősebb korosztálynál veszem észre, hogy ha megemlítem, hogy babát várok, rögtön azzal okítanak, hogy csak az első trimeszter után éljem bele magam, még ne szóljam el, még ne beszéljünk róla. Igazságtalannak tartom a baba szempontjából, mert ő már nagyonis ott van, velünk akar maradni, és érzem, hogy arra van szüksége, hogy pozitív energiákat kapjon. A mai nap csak a jó dolgokról és a sok szép tervről szólt.
Igaz, még nem a bölcsődét választottam ki, csak terveztem, hogy hogyan étkezek, mit veszek fel, milyen mozgást iktatok be pocakos kilenc hónapom mindennapjaiba.
Először is, elkezdtem a többször keveset étkezést meghonosítani az étrendemben, annál is inkább, mert nem sokat mozgok.
Aztán a "karanténom" végére gondolva kinéztem egy jógaoktató központot, ahová szívesen eljárnék. Sokat olvastam a kismamajóga előnyeiről, hogy milyen kiegyensúlyozott babák születnek a jóga jótékony hatására, és nekem sem árt egy kis lelki egyensúly ebben a sok izgalomban, ami a közelmúltban ért.
Csak jót remélek a jógától, egy barátnőm is járt kismama-jógára, és az orvosom is jógázik! Hihetetlenül nyugodt ember, ezt kos létemre nagyon csodálom! Abban reménykedek, hogy ránk is jó hatással lesz.
Majd beszámolok róla ;) Az étkezési tanácsok nem győztek meg, mivel vegetáriánus vagyok, nem tudom miért kéne visszatérnem a húsevésre?
Úgy gondolom, és az eddigi tapasztalataim azt bizonyítják, hogy vegetáriánusan is lehet egészségesen élni, sőt! Miért kell valaki lemondjon az elveiről, amikor (ezt egy barátom szokta mondani mindig) Indiában is százmillió gyermek születik és nő fel vegetáriánus táplálkozás mellett. Jó lenne, ha több babafórumon és oldalon foglalkoznának a témával, mert vagyunk egy páran, akiket ez érint. Számomra mindig pozitív példa az egyik szomszéd család, ahol három gyereket nevelnek a szülők, és a gyerekek még sosem ettek húst. Szépek, okosak, egészségesek mind. És van még egy barát házaspár, ott a három gyerekből kettőt már úgy hordott ki az anyuka, hogy vegetáriánusok voltak. Szintén gyönyörű, értelmes gyerekek. Szóval, lehet ezt kérem okosan és egészségesen is csinálni!
A tervezgetés tehát a gyermekvárás hónapjaira korlátozódott. Sokmindent elolvastam, sok jó információt szűrtem le, és szembe találtam magam egy nagy igazsággal:
Ha bejelented, hogy babát vársz, és a közeledben bárki van, aki látott már karnyújtásnyira magától újszülöttet, rögtön eláraszt a "jótanácsaival". Nem kell mindet megfogadni, de nyugodtan kiszelektálhatod magadnak az általad jónak vélt információkat és azokat kell csak betartani! Amit Te jónak látsz!

1 komment

Címkék: pozitív gondolkodás vegetarianizmus


A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanos.blog.hu/api/trackback/id/tr244994587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bea 2007.02.16. 18:53:25

Teljesen igazad van a lelkesedéscsillapító jótanácsokkal kapcsolatban. Ettől én is a falra tudtam volna mászni, szerintem tapintatlanság.
A húshagyó étkezésről annyit mondhatok, hogy a keresztlányom anyukája sem evett húst terhessége alatt, meg utána sem, mégis Juli hihetetlenül értelmes és energikus kislány. Szóval nem hinném, hogy hátrányban lenne a babád majd emiatt.
süti beállítások módosítása