HTML

Gondolat

"Igézve álltam, soká, csöndesen, És percek mentek, ezredévek jöttek, - Egyszerre csak megfogtad a kezem, S alélt pilláim lassan felvetődtek, És éreztem: szívembe visszatér, És zuhogó, mély zenével ered meg, Mint zsibbadt erek útjain a vér, A földi érzés: mennyire szeretlek" .... Tóth Árpád ....

Hozzánk szóltak

  • Ingrid: @csenga: Kedves Gabi, Nagyon köszönjük, hogy ránk gondoltál! Viszont kívánok boldog és csodálatos... (2015.01.05. 08:52) Élmények
  • bálintandi: Kedves Ingrid! Hej de hiányoztak ezek és ehhez hasonló írásaid. KÖSZÖNÖM, hogy visszatértél!!!! :) (2013.11.04. 11:43) Jól szeretni...
  • melindat: Értem :), és megértem! (2013.11.01. 22:07) A csend időszakából
  • Ingrid: @csenga: Bocsánat, csak most vettem észre a kommenteket... Örülök a visszajelzésnek és jól is esik... (2013.09.29. 17:39) A Füvészkert démonjai
  • ßóbita: Gyönyörű lett! (2013.01.21. 22:08) És eltelt 5 év...

És még...

veg.jpg

mac.png

2007.06.03. 08:28 Ingrid

Ne csak magad miatt ne hízz el!

Sokszor kapom a megróvó pillantásokat és a maileket, hogy miért foglalkozok ennyit a hízással és a súlyommal. Nos, nem csak esztétikai része van a hízásnak, hanem egészségügyi jelentősége is!
A Harvard egyetem orvosi karán készült egy tanulmány, amely szerint, azoknak a nőknek, akik a terhesség hónapjai alatt a javasoltnál jóval többet híznak, nagyobb a valószínűsége, hogy a gyerek túlsúlyos lesz, mint azoknak, akik a terhesség alatt nem híznak eleget.
Ez utóbbi nők gyermekei lesznek azok, akik nem híznak el már kiskorukban. Ugyanis, a tanulmány kimutatta, hogy azoknak az anyáknak a gyermekei, akik a terhesség alatt sokat híznak, négyszer nagyobb eséllyel lesznek túlsúlyosak, mire elérik a hároméves kort.
Ezek után nem véletlen, hogy a védőnők és orvosok is azt részesítik előnyben, hogy a kismama ne hízzon el túlzottan, próbálja meg a megfelelő táplálékot biztosítani magának és a babának, de ezt ne vigye túlzásba! Legjobb az, ha 15 %-al eszik többet, mint terhessége előtt, és ezen ételek nagy része zöldségből, gyümölcsből, fehérjéből, és minél kevesebb szénhidrátból álljon.
Az egészség szorosan összefügg a testsúllyal is, éppen ezért meg kell tartani egy normális, még megengedhető testsúly-gyarapodást, ami jó a babának és a mamának egyaránt.

Forrás itt.

3 komment

Címkék: egyéb


A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanos.blog.hu/api/trackback/id/tr694994500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dominóanyu · http://dilidomino.freeblog.hu 2007.06.04. 15:37:19

Én 22 kilót híztam Domkával, és a 37.héten szültem, úgyhogy ha végig bentmarad, talán még a 25-öt is megütjük. :)) (Mondjuk én abszolút nem figyeltem, azt ettem, amit éppen megkívántam.)Szerencsére eddig (koppkopp) az elhízásnak semmi jelét nem mutatja Dom, teljesen formás kismanó. De a következő terhességemnél igyekszem majd figyelni, hogy ne lépjem át a 15-ös álomhatárt. :D Mondjuk szerencsésnek érzem magam, mert a kilók viszonylag hamar lementek, és most már 2 kilóval kevesebb vagyok, mint terhesség előtt.
Szerintem egyébként ez nagyrészt hajlam is, hogy ki mennyit hízik.

Ingrid 2007.06.04. 16:37:32

Gratulálok!
Remélem én is hasonló jó alakvisszanyerő eredményről és egyészséges, szép babáról számolhatok be egy év múlva!
Természetesen, ezek nem feltétlen igazak, csak növelik az esélyét, hogy elhízzon a gyerek. De soha nem törvényszerű.
Dominó nagyon csini kissrác ;)

Zsibrák 2007.06.05. 06:07:45

A terhesség alatti nagyobb hízás szerintem magát a szülést is megnehezíti. Itt-ott elraktároz persze a szervezet zsírt ami szükséges a szoptatáshoz, de nem annyit, hogy az megterhelő legyen számára (ideális esetben). Nem állja meg a helyét az a régi nézet miszerint egy kismama 2 helyett eszik. Szóval szerintem sem a túlsúly a cél.
süti beállítások módosítása