HTML

Gondolat

"Igézve álltam, soká, csöndesen, És percek mentek, ezredévek jöttek, - Egyszerre csak megfogtad a kezem, S alélt pilláim lassan felvetődtek, És éreztem: szívembe visszatér, És zuhogó, mély zenével ered meg, Mint zsibbadt erek útjain a vér, A földi érzés: mennyire szeretlek" .... Tóth Árpád ....

Hozzánk szóltak

  • Ingrid: @csenga: Kedves Gabi, Nagyon köszönjük, hogy ránk gondoltál! Viszont kívánok boldog és csodálatos... (2015.01.05. 08:52) Élmények
  • bálintandi: Kedves Ingrid! Hej de hiányoztak ezek és ehhez hasonló írásaid. KÖSZÖNÖM, hogy visszatértél!!!! :) (2013.11.04. 11:43) Jól szeretni...
  • melindat: Értem :), és megértem! (2013.11.01. 22:07) A csend időszakából
  • Ingrid: @csenga: Bocsánat, csak most vettem észre a kommenteket... Örülök a visszajelzésnek és jól is esik... (2013.09.29. 17:39) A Füvészkert démonjai
  • ßóbita: Gyönyörű lett! (2013.01.21. 22:08) És eltelt 5 év...

És még...

veg.jpg

mac.png

2007.08.06. 10:00 Ingrid

A 31. hét

Telik az idő és mi szépen gyarapszunk. Bogyólány növöget, most 43 centi körül van és 1600 gramm. Ezekkel a paraméterekkel csak úgy tud elférni, hogy felhúzott lábakkal, magzati testtartásban van. Mozogni egyre kevesebbet tud, hiszen hétről-hétre szűkösebb helyen kénytelen meghúznia magát. Normális a napi 10 magzatmozgás észlelése, ennél kevesebb aggodalomra adhat okot. Hosszra már nem sokat fog nőni a kislány, inkább csak "hízni", hogy bőre minél kisimultabb legyen születésekor. Nem, nem esztétikailag számít ez, hanem a hőtartásban, mint azt már a 30. héten megírtam.
A tüdeje és az agy még fejlődésben van, saját magának a tápanyagokat lepényi keringésen keresztül szerzi be, de a magzatvízből is nyel, amely folyamatosan cserélődik. A magzatvíz mennyisége fontos! Nem lehet túl sok sem túl kevés. Polihidramnionnak hívják, ha túl sok van belőle. Ez azt feltételezi, hogy a magzat nem nyel eleget, vagy valahol elzáródás található a gyomor-bélrendszerében. Ha túl kevés a magzatvíz mennyisége - ez az oligohidramnion -, a kicsi nem ürít megfelelően, ami a vesék és a húgyutak rendellenességét jelentheti.
Meglepően olvastam, hogy már illő lenne összekészíteni a kórházi csomagot. A nagy tudatos készülésemben minden eszembe jutott, csak ez nem. Hogy beszerezzek magamnak mindent a kórházba való bevonulásra. Még korai lenne szülni, de nem árt, ha már most össze van készítve egy csomag, arra az esetre, ha bármi váratlan történik. Már látom az elkövetkező napok programját: készítem a kórházi csomagom.

4 komment

Címkék: hétről hétre


A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanos.blog.hu/api/trackback/id/tr464994427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PM 2007.08.06. 16:05:08

Huh, mi egy héttel vagyunk utánad és kicsit most én is meglepődtem/megijedtem, hogy már csomagot kellene lassan készíteni :)

Zsibrák 2007.08.07. 08:36:02

Jó érzés olvasni, hogy már a kórházi csomagot készíted. Már nagyon várom, hogy használd is, de azért azt kívánom, hogy ne idő előtt.
Bea

cucka 2007.08.07. 09:36:37

Te jó ég, hogy telik az idő! Minden nap egyre közelebb visz ahhoz, hogy végre a kezedben tartsd a pici Bogyólányt! :)
Izgalmas időszak következik! :)

Zsó · http://baboca.blog.hu 2007.08.07. 09:53:32

És ismét eltelt egy, és eljött a 8. hónap :) Hihetetlen, már csak 2 hónap és a kezedben tarthatod a kicsikédet!
süti beállítások módosítása