HTML

Gondolat

"Igézve álltam, soká, csöndesen, És percek mentek, ezredévek jöttek, - Egyszerre csak megfogtad a kezem, S alélt pilláim lassan felvetődtek, És éreztem: szívembe visszatér, És zuhogó, mély zenével ered meg, Mint zsibbadt erek útjain a vér, A földi érzés: mennyire szeretlek" .... Tóth Árpád ....

Hozzánk szóltak

  • Ingrid: @csenga: Kedves Gabi, Nagyon köszönjük, hogy ránk gondoltál! Viszont kívánok boldog és csodálatos... (2015.01.05. 08:52) Élmények
  • bálintandi: Kedves Ingrid! Hej de hiányoztak ezek és ehhez hasonló írásaid. KÖSZÖNÖM, hogy visszatértél!!!! :) (2013.11.04. 11:43) Jól szeretni...
  • melindat: Értem :), és megértem! (2013.11.01. 22:07) A csend időszakából
  • Ingrid: @csenga: Bocsánat, csak most vettem észre a kommenteket... Örülök a visszajelzésnek és jól is esik... (2013.09.29. 17:39) A Füvészkert démonjai
  • ßóbita: Gyönyörű lett! (2013.01.21. 22:08) És eltelt 5 év...

És még...

veg.jpg

mac.png

2007.09.11. 10:00 Ingrid

CTG - vagyis Cadriotocographia

Ez a vizsgálat lényeges információkkal szolgál a magzat méhen belüli állapotáról és a 36. héttől heti rendszerességgel alkalmazzák, valamint a vajúdás és szülés alatt is ezzel figyelik a magzat oxigénellátottságát és méhen belüli állapotát. Mindezt egy ultrahangos elven alapuló készülékkel nézik, melynek érzékelőit a pocakra helyezik, egyiket lehetőleg arra a helyre, ahol a magzati szívhangok a legjobban észlelhetőek, egy másik vizsgálófej pedig a méhizomzat összehúzódásait érzékeli. Így, a magzat szívfrekvenciájának változásait, az esetleges méhtevékenységet, magzatmozgásokat összeveti, majd az eredményt papírszalagon, grafikusan rögzíti a készülék. Mindez mindössze 20 percet vesz igénybe.
A vizsgálat során a magzat lehetőleg ébrenléti állapotban kell legyen, ezért ezt megelőzően az anyát megkérik, hogy mozogjon, egyen, de olyan is előfordul, hogy az orvos vagy aki a vizsgálatot végzi,  "ütögeti" a hasfalat, így érve el a magzat felébresztését. Humánusabb megoldás erre a mély hasi légzés, amikor több oxigén jut a magzatnak, ezáltal felébred. 
Mi holnap megyünk az első ilyen vizsgálatra, melyet a  szülésznő végez és a leletet az orvos fogja értékelni.

4 komment

Címkék: egészség szívhang hétről hétre


A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanos.blog.hu/api/trackback/id/tr374994392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pöttye 2007.09.11. 10:09:04

Sose felejtem el, amikor sógornőm szülésénél bennt lehettem, én árgus szemekkel figyeltem a fájásokat..és mindig szóltam, hogy" jön.. most emelkedik a görbe"... Persze mondani se kellett..:))) de az egész...úgy ámblokk..fantasztikus élmény volt...

Szerencsére már két ilyen szüléses élményem van... Már csak főszereplőként kellenet átélni:))
De tudom.. türelem.. :)

Gréti 2007.09.11. 10:27:56

Szia Ingrid!

Már korábban is be-be néztem ide hozzád, de amióta nálatok voltunk, azóta mindig benézek. Már mi is várjuk Zsoltival kis Helénátok érkezését. Jó, hogy a családban (esetemben megint) lesz egy kis emberke. :-) ;-)

PM 2007.09.11. 14:01:06

Szia Ingrid! Nagyon várom a beszámolót a CTG-ről, nekem is mennem kell nemsokára :) mi 13 nappal vagyunk utánatok :)

Ingrid 2007.09.13. 09:31:00

Hálásak vagyunk a figyelemért. ❀

süti beállítások módosítása