HTML

Gondolat

"Igézve álltam, soká, csöndesen, És percek mentek, ezredévek jöttek, - Egyszerre csak megfogtad a kezem, S alélt pilláim lassan felvetődtek, És éreztem: szívembe visszatér, És zuhogó, mély zenével ered meg, Mint zsibbadt erek útjain a vér, A földi érzés: mennyire szeretlek" .... Tóth Árpád ....

Hozzánk szóltak

  • Ingrid: @csenga: Kedves Gabi, Nagyon köszönjük, hogy ránk gondoltál! Viszont kívánok boldog és csodálatos... (2015.01.05. 08:52) Élmények
  • bálintandi: Kedves Ingrid! Hej de hiányoztak ezek és ehhez hasonló írásaid. KÖSZÖNÖM, hogy visszatértél!!!! :) (2013.11.04. 11:43) Jól szeretni...
  • melindat: Értem :), és megértem! (2013.11.01. 22:07) A csend időszakából
  • Ingrid: @csenga: Bocsánat, csak most vettem észre a kommenteket... Örülök a visszajelzésnek és jól is esik... (2013.09.29. 17:39) A Füvészkert démonjai
  • ßóbita: Gyönyörű lett! (2013.01.21. 22:08) És eltelt 5 év...

És még...

veg.jpg

mac.png

2013.04.05. 22:34 Ingrid

Nyaraljuk vadlovakkal!

Előző bejegyzésemben elhamarkodottan írtam a tavaszról, ugyanis az időjárás makacsul tartja a téli hőmérsékletet április elején is, én azonban mégis a nyaralásról faggattam kislányomat.

- Hol szeretnél nyarani, Heléna? 
- Menjünk oda, ahol vadlovak élnek!

2013.04.05_vadlovas.jpg

Rajongásig szereti az állatokat, különösképp a lovakat. Egyszer, amikor megkérdeztem tőle, hogy milyen háziállatot szeretne, kis gondolkodás után rávágta: lovat! Ez valamivel tarthatóbb, mint a zsiráf (mert ilyet is kért, na és pandát is), de azért mégsem vagyunk rá berendezkedve.
Amikor pedig azt kérte, hogy nyaraljunk vadlovak közelében, elgondolkodtam. Először rögtön az jutott eszembe, ami a köznyelvből egyből felvillan: musztángok, Amerika! De szerencsére a Wikipedia a barátom, és felvilágosodtam, hogy az igazi vadló nem Amerikában él, hanem Ázsiában. A musztángok valójában elvadult állományok, valamikor házilovak voltak. Nos, ez nem túl romantikus, bár Heléna számára nincs jelentősége a múltnak, ő a vadon vágtázó, lobogó sörényű, zabolátlan paripákat ülné meg szőrükön! Belevaló lány. Tavaly a Nemzeti Vágtán, amikor kiesett egy résztvevő, egyből felsikoltott: "Anya! Én vállalom! Lovagolok helyette!".
Visszateérve az eredeti témánkra, ha a valódi vadló nyomába szeretnénk eredni, akkor bizony a mongóliai Góbi sivatagban élő 120-145 cm marmagasságú Prezsvalszkij lovat kell megtaláljuk. Szerencsénkre, nem kell többezer kilómétert lovagolni, csupán a hortobágyi Pentezugig, ahová 1997-ben egy fajmegmentési projekt keretében 29 vadló érkezett a kölni állatkertből. Mára  körülbelül kétszáz ló él itt, idén tavasszal is születnek kiscsikók.
A lovak teljesen szabadon élnek, takarmányt, vizet, orvosi ellátást egyáltalán nem kapnak, csak ha nagyon szükséges. Érdekesség, hogy már webkamerán kereszül is megleshetjük őket. Területük el van kerítve ugyan, de mozgásukat egyéb korlátozás nem akarályozza. A Hortobágyi Nemzeti Parkban született lovak közül sokat vittek vissza az évek során az őshazába, Mongóliába. Tavaly Lányka, Lótusz és Márta volt az, aki elutazott. Sajnos közülük a Nagy Góbi Nemzeti Parkban kevés marad életben, az ottani zord tél lovat próbáló körülményei miatt. A tavalyi három ló sorsáról nem találtam adatot, de remélem, jól vannak és várják a következő szállítmány csapattagot.

2013.04.05_vadlo.jpg

Forrásaink:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Vadló
http://www.greenfo.hu/hirek/2012/03/24/vissza-az-oshazaba
http://vadlo.hu

Szólj hozzá!

Címkék: állatok lovak heléna


A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanos.blog.hu/api/trackback/id/tr515203238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása